Enten du ønsker å få bedre pressedekning, bli tryggere i møte med journalister eller lære deg å lage pressemeldinger som selger er dette en medietrening som passer for deg!
Jeg har i mange år jobbet som talsperson i en av Norges største banker, og maktet på kort tid å bygge synlighet, et stort nettverk og sterk tilstedeværelse, i media. Jeg var en av Norges mest siterte økonomer, og har gjennomført et hundretalls intervjuer på TV, radio, print og digitale kanaler. Gjennom år med prøving og feiling, samt finjustering av mine egne teknikker, vet jeg hva som skal til for å fange journalistenes oppmerksomhet, og bygge deg opp til å bli en etterspurt ekspert innenfor ditt felt.
Foruten mange års erfaring med å være foran kamera, har jeg også lang fartstid som journalist. Jeg vet derfor hvordan journalistene jobber, og hva de ser etter når de skal lage en god historie, og det kan du utnytte til din fordel.
Nå kan du lære mine hemmeligheter for hvordan du lykkes med og i media!
* Dette programmet passer både for deg som aldri har vært i media, men som ønsker å bygge opp en sterk tilstedeværelse, så vel som deg som allerede har erfaring med å uttale deg og være i kontakt med media. Programmet er nyttig både for eksperter innenfor sitt felt, ledere i større eller mindre organisasjoner, bedriftseiere og entreprenører samt talspersoner og andre som ofte eller tidvis figurerer i media, eller ønsker å gjøre det.
Jeg er på utkikk etter 5 personer som får muligheten til å
delta på kurset til en redusert pris. Oppstart i august.
Ta kontakt for mer informasjon.
Et stødig fundament er avgjørende for en vellykket mediestrategi. I denne modulen lærer jeg deg teknikker og verktøy som gir deg større trygghet og selvsikkerhet slik at du har gode forutsetninger for å lykkes i media, og i møte med journalister.
For å sikre at du blir den foretrukne ekspert innenfor ditt felt er det blant annet viktig at du fremstår som en av det beste og mest kunnskapsrike innenfor ditt område. Dette imaget er det mulig å skape. Jeg lærer deg hvilke grep du kan ta for å fremstå som en ekspert på ditt område, og dermed blir den journalistene kontakter.
Det kan være utfordrende å tiltrekke seg oppmerksomheten til en journalist, men etter over 15 år i bransjen lærer jeg deg teknikker som gjør at din pressemelding skiller seg ut i mengden. Du lærer hva en pressemelding bør inneholde og hvilke poeng du bør trekke frem. Du lærer også hvordan du bygger opp en pressemelding, og hvilke grep du kan ta for å skape et godt medienettverk.
Det er en kunst å håndtere pressen på en god måte – en kunst du kan lære ved hjelp av konkrete teknikker. I denne modulen lærer du blant annet hva du kan gjøre for å forberede deg til et intervju samt hvordan du finner og får frem budskapet og poengene dine på en god og effektiv måte under selve intervjuet. Du lærer deg også teknikker innen stemmebruk, og hvilke fallgruver du skal unngå i samtale med journalister.
Det er lettere å lykkes i møte med journalister dersom du er mentalt forberedt. I denne modulen lærer du deg blant annet teknikker som gjør deg mentalt forberedt til et intervju og hva du kan gjøre for å roe nervene før du trer inn i, og etter du har vært i, rampelyset.
Meld deg på Amplify nyhetsbrev:
Copyright © 2023 Elin Reitan - Med enerett.
Vi bruker informasjonskapsler til å analysere nettstedstrafikk og til å optimalisere nettstedsopplevelsen din. Ved å godta vår bruk av informasjonskapsler, vil dataene dine bli samlet med alle andre brukerdata.